۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۹۴۹۰۵
امیرآبادی:

پذیرش FATF مشکلات کشور را دوچندان می کند| عده ای درپی تسلیم کردن ملت هستند

پذیرش FATF مشکلات کشور را دوچندان می کند| عده ای درپی تسلیم کردن ملت هستند
عضو هیأت رییسه مجلس با بیان این که پذیرش FATF مشکلات کشور را دوچندان می کند، گفت: برخی می خواهند با رها کردن کارها و قضاسازی ملت را تسلیم دشمن کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اصرار برخی مسؤولان برای تصویب و اجرای لوایح FATF گفت: پالرمو به عنوان یکی از این لوایح ظاهری دارد اما روح آن استعمارگری است.

وی افزود: اصرار بر پیوستن به FATF به معنای تقویت تحریم ها و فشارهای دشمنان است چرا که در صورت اجرای آن باید تمام معاملات و مبادلات اقتصادی کشور در جهان روشن و شفاف باشد و دشمن از آن ها آگاه شود.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که کشوری که در حال جنگ اقتصادی است اطلاعات اقتصادی خود را به دست دشمنان نمی دهد، اظهار داشت: کدام عقل سلیمی اجازه می دهد که اطلاعات مالی کشور را در اختیار دشمن بگذاریم که ما را بیشتر تحت فشار قرار دهد؟

وی پذیرش کنوانسیون هاو معاهدات استعماری را سبب دو چندان شدن مشکلات کشور دانست و ادامه داد: وزرایی که برای تسریع FATF به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند آیا تضمین می دهند که با اجرای این معاهده مشکلات کشور برطرف شود؟

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که چرا عده ای مقام عالی کشور را تحت فشار قرار می دهند، ابراز داشت: 2 گروه و خط در کشور سعی می کنند که ملت را تسلیم دشمنان کنند، خط اول می گوید نمی توانیم مشکلات اقتصادی مردم و کشور را حل کنیم و و گروه دوم ادعا می کنند اگر با آمریکا و غرب مذاکره نداشته باشیم و به نتیحه نرسیم مشکلات حل نخواهد شد.

وی عنوان کرد: خط اول در حال کارشکنی است و برخی کشورها را از این را می راند و نمی گذارند که برخی کشورها در ایران سرمایه گذاری کنند و همه نگاهشان به غرب و آمریکا است، این ها دنبال چه هستند؟ آیا ندیدند که آمریکا غیر قابل اعتماد است، مگر با وزیر آمریکا نشست و برخاست نکردند پس چرا وضعیت بدتر شد؟ بخش عمده ای از مشکلات کشور مربوط به این تفکر است.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: گروه دیگر با استفاده از فضای مجازی و امکانات دیگر وارد میدان می شود و مشکلات را بزرگنمایی و القا می کند تنها راه حل این است که با آمریکایی ها کنار بیاییم، در جایی که به آرمان های انقلاب وفادار بودیم و روحیه جهادی و انقلابی داشتیم و بر ملت تکیه کردیم پیروز و موفق بودیم.

وی اضافه کرد: چرا در صنایع دفاعی اینقدر موفق بوده ایم اما صنعت خودرو همچنان مشکل دارد؟ رانتخوارها اجازه ورود به مسأله خودرو را نمی دهند؛ متأسفانه بخش عمده ای از مجلس همراه دولت هستند، ما هم قطعا در جایی که دولت قصد خدمت به مردم دارد همراهی خواهیم کرد، نباید به گونه ای باشد که عده ای در هر حالتی حامی دولت باشند و هر بلایی که دولت سر ملت می آورد باز هم از دولت حمایت کنند و نظارت نداشته باشند و استیضاح خود را پس بگیرند.

امیرآبادی از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که بر اساس منافع و مصالح ملت و انقلاب تصمیم گیری کند و گفت: آمریکایی ها و غربی ها قابل اعتماد نیستند، حتی شرقی ها هم در جایی قابل اطمینان نیستند و نباید فکر کنیم که روسیه و چین همیشه پشیبان ما خواهند بود، ما باید بر اساس منافع ملت عمل کنیم.

وی با اشاره به جایگاه شهر قم افزود: رهبر انقلاب بر صیانت ازجایگاه و هویت فرهنگی شهر قم تأکید کردند، از مردم قم می خواهیم که مراقب و هوشیار باشند، برخی می خواهند منظر شهر قم را غیر انقلابی و غیر اسلامی کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چه ضرورت دارد که سفرای کشورهای اروپایی در یکی از روستاهای قم حضور پیدا کنند؟ سفرا برای دیدار با نمایندگان وقت نمی دهند اما در روستاهای قم می خواهند مرکز فرهنگی و اجتماعی احداث کنند که ما اجازه نخواهیم داد و تذکرات لازم را به وزرای مربوطه دادیم.

وی با اشاره به بودجه سال 98 ادامه داد: ما در زمینه معیشت مردم، مشکلات فرهنگیان، بازنشستگان، کارگران، نیروهای مسلح، مسأله دفاعی و بودجه مراکز فرهنگی تلاش خود را خواهیم کرد، متأسفانه دولت در زمینه دفاعی و مراکز فرهنگی و علمی بسیار کم لطفی کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اصلاح فروش حامل های انرژی ابراز داشت: ما اعتقاد داریم که اگر بنزین سرانه داده شود باید به همه مردم تعلق بگیرد، در حال بحث هستیم که عدالت در بودجه 98 جاری باشد که منوط به همراهی نمایندگان است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
محمد قمین
ارسال نظرات